Geweldig resultaat 0%4ALS Challenge

15 februari 2019

Geweldig resultaat 0%4ALS Challenge

In januari draaide een geslaagde 0%4ALS challenge met 238 deelnemers. Zij zouden in de maand januari geen alcohol drinken en met een donatie de strijd tegen ALS te steunen. Sommigen kozen ervoor geen koffie of cola te drinken, dat kon natuurlijk ook. Bovendien hebben de deelnemers veel familieleden en vrienden overgehaald om te doneren. Het eindbedrag is € 37.085, bijeengebracht door maar liefst 1467 donateurs. Een geweldig resultaat!

We zijn er trots op dat de Nederlandstalige band Re-Play ambassadeur van deze campagne was en een videoboodschap heeft ingesproken die je vast hebt gezien op sociale media. Ook heb je over de 0%4ALS challenge op de radio kunnen horen. Of misschien heb je onze (gratis) TV commercial gezien bij RTL? 

Na afloop hebben we de deelnemers van de 0%4ALS challenge een enquête gestuurd. De score die ze gaven aan de challenge was een 8,2! Dat vinden wij een prachtig rapportcijfer. Het merendeel van de deelnemers (79%) vond het trouwens heel goed vol te houden om een maand geen alcohol te drinken (97% van de respondenten koos ervoor geen alcohol te drinken, de rest dronk geen cola of koffie). Driekwart (73%) van de deelnemers voelt zich betrokken bij de strijd tegen ALS en deed daarom mee aan de challenge. Vaak omdat een familielid of bekende ALS heeft of aan ALS is overleden. Een derde van de deelnemers (32%) vindt bovendien dat het goed is voor de gezondheid om een tijdje geen alcohol te drinken en noemt dat ook als een belangrijke reden voor deelname.

De 0% alcohol voor 0% ALS campagne was een gezamenlijk initiatief van Stichting zoalsjan (bekend van Holland4ALS) en Stichting ALS Nederland. Dit jaar was het een pilot, maar dit zal volgend jaar zeker herhaald worden. Het is nu niet meer mogelijk om je in te schrijven op www.nulprocentvoorals.nl (doneren kan nog wel). De campagnewebsite gaat 1 maart tijdelijk uit de lucht. Houd dus onze nieuwsberichten in de gaten voor de 0%4ALS challenge van volgend jaar 2020. We hopen dat je er dan (ook) bij bent!