De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft de shortlists voor de ABC Accenten 2024 bekendgemaakt. Voor de titel Adverteerder van het Jaar 2024 dingt Stichting ALS Nederland mee, naast Hema en KPN. 

Frederique Kram, manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving: “We zijn ongelofelijk trots dat we als goed doel en kleine organisatie met beperkte budgetten met twee grote commerciële A-merken naar de tweede ronde zijn voor deze prestigieuze vakprijs. Zonder de deelnemers van onze campagne: Anneloes, Frank, Ingur, Juliette en Sebastiaan was dit natuurlijk niet mogelijk geweest. Daarom zijn we hen en hun naasten ongelofelijk dankbaar voor hun medewerking aan onze campagne. Een enorm waardevolle bijdrage aan het vergroten van de naamsbekendheid van de ziekte ALS.”

Alle genomineerden moeten hun case presenteren aan een brede jury op dinsdag 13 mei en de uiteindelijke winnaars worden bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten op 5 juni.