Ik ben inmiddels overleden

Voor deze reclame  campagne zijn 9 mensen met ALS gefotografeerd en gefilmd.

Door mee te werken aan deze campagne hebben zij een ware kentering veroorzaakt. Doordat zij en hun familieleden zich hier volledig voor hebben ingezet is de gewaarwording rondom de ziekte ALS enorm toegenomen en is de naamsbekendheid van 20% gestegen naar 90%. Het bijdragen aan het doel ‘ALS op de kaart, ALS van de kaart’ is voor deze mensen een heel belangrijke en bewuste reden geweest om mee te doen aan deze campagne. Voor velen van hen is het inmiddels te laat, echter de wetenschap dat zij middels deze campagne konden bijdragen met strijden voor mensen in de toekomst is voor hen een mooie nalatenschap.

De campagne ‘ik ben inmiddels overleden’ is met goedkeuring van de familieleden tot stand gekomen.

Op 21 maart 2017 keert de campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ terug in het Nederlandse straatbeeld. Daarmee komt ALS Nederland de belofte na aan Alex Duijn die zich als eerste ALS-patiënt liet fotograferen voor de confronterende campagne. Alex Duijn overleed op 9 april 2016.

Vecht mee tegen ALS – Casefilm

Vecht mee tegen ALS – Theo Doyer                                  Vecht mee tegen ALS – Conny Deenik
ALS-abri-Theo-300x300    ALS-abri-Conny-300x300

Vecht mee tegen ALS – Joep Cobben

Vecht mee tegen ALS – Pim Mensen

Reclame campagne resultaten:

  • De naamsbekendheid van de zenuw-/spierziekte ALS steeg naar 88% in februari 2013
  • De bereidheid te doneren steeg naar 45%
  • De geholpen campagneherkenning steeg naar 77% in februari 2013
  • De spontane reclameherinnering steeg naar 43%
  • 1 op de 4 Nederlanders kende spontaan de kernboodschap; ‘ik ben inmiddels overleden’

Prijzen gewonnen in samenwerking met Publicis:

28 november 2013
1x goud in de categorie Cause, charity, Non-profit marketing or Social en 1x goud in de categorie Integrated communications bij de IMC European Awards.

22 oktober 2013
Cresta Awards in de categorie Grand Prix in Direct en 1 Gold In Integrated.

16 november 2012 
Zilveren Effie tijdens de 24 uur van de Reclame.

25 juni 2012
3 Cannes Leeuwen, Een Silver Lion was er voor de campagne in de categorie Media/’Charities, Public Health & Safety,Public Awareness Messages’ en nog een Silver Lion in de categorie ‘Titanium and Integrated’.

15 juni 2012 
Zilveren Esprix in de categorie Not for profit.

25 mei 2012
2 SAN Accenten van Stichting Adverteerdersjury Nederland, één in de categorie Non profit/Overheid en één in de categorie Geïntegreerd.

4 mei 2012
Grand Award op het New York Festival 2012; een zeer belangrijke internationale prijs voor Public Service Announcements: Integrated (Mixed Media).

26 april 2012 
Zilveren LAMP van de Art Directors Club Nederland (ADCN), voor de tv commercial ‘Conny’.